//

צרו קשר כעת

//

קצת עלי

רעות קפויה

A70A6644

שמי רעות קפויה אם לשלושה עם שמונה שנות לימוד+ סיימתי לימודי רפואה סינית במכללת רידמן מטרת הטיפול היא לסייע לך למצוא את הדרך לחיים בריאים ומודעים יותר, עם תוצאות שיישמרו לאורך זמן על ידי מתן כלים בטוחים להצלחה. כל זאת נשיג על ידי איבחון עמוק בקשתית העין ומציאת המקור לגורם המפריע או לחוסר האיזון הפנימי שמתרחש בגופך.
בטיפוליי אני משלבת תזונה נכונה, פורמולת צמחים, שיאצו, פרחי באך ומתנות מעולם הארומתרפיה.
סיימתי ארבע שנות לימודים במכללת רידמן ירושלים והמשכתי ללמוד ולהעמיק שנתיים נוספות על מנת לתת את הטיפול הטוב ביותר עם התוצאות הטובות ביותר !
רוצים לשמוע על מהלך הטיפול ומחירים? מוזמנים להיכנס לתקיית אודות.

//

מעי רגיז- זה לא נעים ולפעמים מרגיז

בעבר לא הכירו בתסמונת זו, משום שבבדיקות גופניות ובבדיקות המעבדה לא ניתן לראות דבר, כלומר- אין סימנים לקיום מחלה או הסברים אחרים שניתן להוכיח בבדיקות. לאדם הסובל מ IBS  ישנם חיים לא פשוטים, שיגרה לא נעימה ולפעמים אף קושי בזוגיות.

בנוסף הגוף אינו מצליח לקבל ויטמינים ומינרלים עקב ספיגה לקויה ובהמשך זה יכול להוביל לשרשרת תהליכים שיגרמו לפגיעה במערכות שכנות.

במה מתבטא המעי הרגיז-

עצירויות/ שילשולים

נפיחות בטנית

גזים חיצוניים ופנימיים

כבדות לאחר האוכל

חוסר אנרגייה ועייפות

אצל כל אחד זה יכול להתבטא בצורה כזו או אחרת אך מה שבטוח הוא שזה לא נעים, קשה ומפריע לשגרת היומיום.

מה קורה שם באמת? במצבים של שלשולים וגזים המזון נדחף מהר יותר למעיים, וזה גורם להיווצרות של גזים ותחושת נפיחות ושלשול, יש מקרים בהם מתרחש ההפך- המזון עובר לאט יותר והצואה הופכת לקשה ויבשה וזה מעיב על מערכת העיכול.

מבחינה הוליסטית- ניתן להסתכל על 2 סוגים של בני אדם-

אנשים עם עצירות רגשית, לוקחים הכול ללב, חוסר יכולת להתבטא, קושי להוציא החוצה דברים שמעיקים עליהם- אלו אנשי העצירות.

לעומתם יש את אנשי השלשול- בדרך כלל אלו יהיו אנשים חסרי טאקט, מוציאים הכול החוצה, קושי לשמור סודות, מוצאים את כל האנרגיה החוצה ובסוף היום לא נשארת להם אנרגיה לעצמם (קושי לספוג ויטמינים ומינרלים)

הטיפול הנטורופתי מתרכז בארבעה רבדים:

תזונה נאותה המתאימה לאנשים עם מעי רגיש

אורח חיים המתאים לאנשים אלו

צמחי מרפא מרגיעים וסופחי גזים

הרפייה וטיפולים משלימים

תזונה:

לסובלים מתסמונת ibs  יש  מעי רגיש מאוד ועל כן מומלץ להימנע מגורמים מגרים במזון:

חלב ומוצריו

חומצות שומן כמו חמאה, מרגרינה, בשר מעובד, גלידה, קצפת, מיונז וכו'.

אלרגנים במזון- מיצי פירות, פירות וירקות טריים(מגרים את מערכת העיכול), בוטנים, קטניות למיניהן, סורביטול.

אלכוהול, שוקולד, מזון מטובל מאוד וקפאין.

חוסר סיבים בתזונה- כאשר יש חוסר של סיבים בתזונה תנועתיות המעי מואטת ולכן זה יכול לגרום לעצירות ולכאב.

להכניס לתפריטינו:

מים- עד כמה שזה נראה פשוט , למים יש מקום גדול באיזון מערכת העיכול, הם משפרים עיכול ויציאות ובנוסף מסייעים בפינוי הרעלים מהגוף.

מזונות עשירים בסיבים תזונתיים-

ירקות ופירות מבושלים/ מאודים ומוקפצים.

ירקות ירוקים- תרד, אורוגולה, עלי בייבי.

דגנים מלאים- גריסי פנינה, שיבולת שועל,סובין,  שיפון, כוסמין, דוחן.

חומצות שומן חיוניות- אומגה 3 מסייעת במניעת תהליכים דלקתיים של הגוף ומחזקת את פעילות מערכת החיסון ומערכת העצבים. מזונות אלו הם- דגי מים עמוקים כמו סלמון, מקרל, הליבוט, סרדינים. זרעי צ'יה, זרעי פשתן, מרווה.

אורח חיים:

באורח החיים המערבי מאוד קשה להישאר רגועים ואדישים למצבים הקיימים על כן חלק מהאנשים יגיבו ללחץ וסטרס במעי רגיז.

ההמלצה היא לסגל אורח חיים רגוע ולהתרחק מכל מה שגורם לדחק וסטרס-

עבודה לחוצה בשעות קשות- שעות מרובות של עבודה לחוצה בין היתר גם גורמות לנו לשכוח לאכול ובנוסף מפריעות לאוכל להתעכל כמו שצריך, בנוסף קיימים אנשים שיש להם קושי רב לתת יציאות במקום שאינו ביתם וכאשר העבודה מחוץ לבית נגררת לשעות ארוכות מאוד המטבוליזם משתבש ויוצר עומסים וגזים בגוף.

בוס קשוח- מי לא מכיר את האנשים שרק מלראות אותם בבוקר הלב מתכווץ, אז אצל אנשי ה IBS הבטן מתכווצת.

אנשי ה"להספיק"-  אנשים לחוצים ומתוחים, ממהרים להספיק הרבה דברים ביום ובחיים ותמיד נמצאים בתחושה של חוסר הספק.

בן/בת זוג שאינו מקבל אותי כמו שאני- זוגיות יכולה מאוד להלחיץ ולהכניס לסטרס, זה יכול להתבטא בפחד שאני לא מספיק עבורו/ה והלקאה עצמית, חשש מהעתיד בזוגיות ועוד.

אי שחרור תסכולים החוצה- כאשר אנחנו שומרים בפנים הבטן "מבעבעת ומבעבעת" עד שהסכר מתפוצץ והכול יוצא החוצה, כך גם גופנו הבעבוע בתוכנו זה מה שיוצר את הגזים(הפנימיים והחיצוניים) ולבסוף יכול להיווצר מצב שהכול משתחרר כשלשול (שלשול וורבלי או שלשול פיזי).

בעיות עם המשקל- לרוב נשים וגברים שיסבלו מתסמונת זו לא יהיו מרוצים ומסופקים ממראה גופם וממשקלם. על כן חשובה השלמה עצמית עם הגוף שלי ועם המשקל שלי(בהמשך זה יכול להתבטא באכילה רגשית).

צמחים להרגעה ולהרפיית המעי לרוב יהיו צמחים קרמינטיבים,אנטי עוויתיים וסופחי גזים:

שומר- צמח אנטי עוויתי ואנטי דלקתי המפחית כאבים במערכת העיכול, במינונים נמוכים, מפחית ומשכח כאב ובמינונים גבוהים יותר הצמח ממריץ הפרשה ותנועה.

בבונג- צמח מרגיע, אנטי עוויתי, נוגד דלקת. מעולה למצבים של בטן כואבת ונפוחה ובנוסף מומלץ לאנשים עם אורח חיים סוער על מנת שיוריד את רמת המתח.

מרווה משולשת- צמח אנטי עוויתי ומרגיע עם אינדיקציה ברורה למערכת העצבים. המרווה משככת כאב ומפחיתה רמת רגישות, בנטוסף מסייעת בתהליכי עיכול וספיגה.

הרפייה ורפואה משלימה:

חשוב מאוד לטפל במקרה זה שכן הוא עלול להחמיר וגרום להפרעות שונות בגוף ובפרט במעי, המלצתי היא קודם כל נשימות, שכן כאשר שמים לב לנשימה טובה המגיעה אל הבטן כבר מרפים ומשחררים והגוף עובד בקצב שונה מאשר בזמן  שהנשימות הינם רדודות ומגיעות רק עד החזה.

פעילות גופנית- כל אחד צריך למצוא לעצמו פעילות פיזית מועדפת שבה הוא חש שחרור עמוק וסיפוק עצמי. שכן כאשר מבצעים פעילות הגוף מסנטז טוב יותר את המזון למקומות היעודיים אליהם הם צריכים להגיע, ובנוסף מסייע למטבוליזם תקין- כך שאין ריקבון של המזון או תקיעות שלו. בנוסף הספורט מרומם את מצב הרוח ומדכא חרדות ודיכאון(בזכות האנדורפינים המופרשים לאחר הפעילות).

ארוחות קטנות- פיזור של הארוחות על פני היום עדיפות על פני אכילת ארוחה אחת גדולה שנאכלת לאחר שלא אכלנו כל היום ואנחנו רעבים.

לאכול מסביב לשולחן- כאשר אוכלים מול מסכים או בזמן קריאת עיתון לפעמים לא נשים לב שאנחנו כבר שבעים ואנחנו ממשיכים להכניס אוכל לגוף למרות שאינו זקוק לו. לכן ההמלצה היא לשבת לאכול סביב השולחן כאשר אנו עסוקים באוכל בלבד.

עוד דבר שחשוב מאוד להיעזר בו הוא הטיפול המשלים-

שיאצו– טיפול גוף נפש שאחראי על פיזור הצ'י בגוף בצורה שווה. כאשר יש עודף צ'י באזור כלשהו יכולה להיווצר תקיעות שתתבטא בכאב באותו אזור או באיבר עליו תורגש המעמסה.

ארומתרפיה- ישנם שמנים אתרים רבים ומגוונים שבהם ניתן להיעזר במצבים כאלו לדוגמה- לסטרס וקושי להירגע מומלץ להשתמש בשמנים אתרים לבנדר ווורבנה.

NLP  שינוי דפוסי חשיבה, והסרת מחסומים המונעים מאיתנו להגיע להתקדם הלאה.

פרחי באך- תמציות אנרגטיות המחזקות מאוד את הגוף הפנימי שבהמשך מחזק גם את הגוף הפיזי.

//

נטורופתית .N.D ומטפלת רב תחומית

// שעות פעילות ויצירת קשר
// הרשמה לניוזלטר

כל הזכויות שמורות © 2021 | רעות קפויה

Site By | VIZELMARKETING

ברוכה הבאה!
הרשמי עכשיו למועדון!!!
וקבלי פינוק של
10% הנחה

הפינוק תקף למימוש חד פעמי ונרשמים חדשים בלבד.